رواية غرام الفارس الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم هبه ابو بكر

رواية غرام الفارس الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم هبه ابو بكر

 

البارت_الرابع_ والثلاثون _

#غرام _الفارس _


عند اسر و شهد

كانت شهد تغط في النوم عندما فتحت النافذه و دخل اسر منهاا ليراهاا نائمه علي الفراش ليسير بهدوء شديد حتي وصل اليهاا ليسرح بهاا و هي نائمه و لكنه سريعاا ما نهر نفسه فهو لم ينسي ما فعلته معه منذ قليل

ليهمس اسر بسخريه : ملاك نايم يا ناس

ليقترب منهاا ليقول بصوت عالي فزعهاا : شهد

لتستيقظ شهد من نومهاا بفزع و هي تبتلع ريقهاا

شهد : ايه في ايه

اسر : ملاك نايم يا ناس

شهد : يخربيتك انت دخلت ازاي

اسر : من الشباك هكون دخلت منين يعني و مراتي قفله بابا الاوضه من جوه علي نفسهاا

شهد بتوتر : انا انا انا

اسر و هو يقترب منهاا : انتي ايه

شهدو هي تتراجع للخلف : تنا مش قصدي يا اسر ده انا كنت بهزر معاك

اسر بسخريه و هو يفك ازار قميصه : لا والله بتهزري مش كداا

شهد و هي تلاحظ ما يفعله : اسر انت بتعمل ايه

اسر : هكون بعمل ايه يعني ههزر معاكي زي ما هزرتي معاياا

و كاد يهجم عليهاا لتنهض شهد بسرعه من مكانهاا : طب ادخل غير طب الاول و بعدين هزر براحتك

اسر بتفكير : تصدقي انتي صح هدخل اخد دش و طلعلك

ليغمز لها بوقاحه

لتبتسم له شهد بخبث فهي لن تجعله ينول ما يريده منهااا

ليدخل اسر الحمام و يتحمم و ظل يغني بصوت عالي اما شهد فبمجرد ان دخل الحمام اتجهت ناحيه احد الادراج و قامت باخراج مفتاح الحمام لتقترب من الحمام و تقوم بغلق الباب عليه

ليسمع اسر صوت اغلاق الباب ليقوم بغلق الماء و هو يقلب عينيه فكيف آمن لهاا مره اخري ليقوم بارتداء البورنس الخاص به و يحاول فتح ااباب ليجده مغلق

اسر : شهد حبيبتي افتحي الباب بلاش هزار البوابين ده

شهد و هي تضحك بصوت عالي : تصبح علي خير يا قلبي

اسر : شهد متهزريش هتسبيني نايم في الحمام

شهد و هي تنام علي الفراش : والله انا كنت سيباك بره و كنت نقدر تنام في اي اوضه بس انت اللي اصريت اشرب بقاا يا برنس لتغلق النور و تنام و هي سعيده للغايه

اما اسر فكاد يجن مما تفعله فظل يتوعد لهاا و يلعن غباءه للمره الثانيه






………………………………………………………..

خرجت فرح من المطبخ لتعد له الطاوله ليتناول الطعام

و بعد مرور بعض الوقت دخلت فرح غرفه المكتب

فرح : الاكل عندك بره انا طالعه انام و كادت ترحل

فهد : استني عندك

لتلتفت له بتأفف : اووووف مش هنخلص من ام الليله السوده دي و لا ايه

فهد و هو يقترب منهاا ليقوم بجذبهاا من شعرهاا : لا يا روح امك مش هتخلصي و مفيش نوم عير لما شوف الاكل االي عملتيه عشان لو معجبنيش هتعملي غيره

فرح بتوجع و تقوم بلكمه بيديهاا في صدره : اه اوعي كده انت ازاي تمسكني كده يا حيوان كده لو فاكر عشان سكتلك اول مره عملتهاا يبقا هسكتلك تاني تبقاا بنحلم مش انا اللي تمد ايدك عليهااا انت فاهم يا حيوان

فهد بغضب و صوت جهوري : لا ده اظاهر عليكي مش قليله ادب لا ده انتي معدومه التربيه انا هوريكي ازاي تكلمي جوزك كدا و الحيوان ده هيعمل فيكي ايه ليقوم بامساكهاا من ملابسها و جرهاا خلفه

ليجلس علي طاوله الطعام و ينظر لهاا : انتي هتفضلي واقفه مكانك مش مسمحولك تقعدي غير لما اققولك فاهمه

لتنظر له و هي تجز علي اسنانهااا و تصمت

فهد بغضب : فاهمه

فرح و هي ترتعش من قوه صوته : فاهمه فاهمه

ليبدء فهد بتذوق الطعام فعجبه كثيراا و لكنه لم يبين ذلك اما فرح فكانت ترمقه بنظرات كره و حقد و تتوعد له

لينهي فهد طعامه لينظر لهاا

فهد : دلوقتي بقااا زي الشاطره تخشي المطبخ و تنظفيه

فرح : اومال الخدامين دول لازمتهم ايه ان شاء الله لما انا اللي اطبخ و اغسل

فهد و هو ينهض : والله ده اللي عندي يا بنت الناس

ليقوم بمناديه الخادمه : حسناء

لتاتي مسرعه من المطبخ

فهد : خدي الهانم و اتاكدي انها روقت المطبخ و نظفت مكان ما اشتغلت و محدش فبكو يساعدهاا فاهمين

حسناء و هي ترمق فرح بشماته : فاهمين جنابك

لتذهب فرح برفقه حسناء للمطبخ و تبدء ان تنظفه كل هذا تحت مراقبه حسناء لهااا ففرح شديده الجمال فهي تمتلك جمال و جسم انثوي لتظل ترمقهاا بحقد و هي تتفحصهاا

حسناء و هي تبرد ظوافرهاا : يارب نخلص في ام الليله دي

لتلتفت لها فرح بغضب : انتي بتقولي ايه يا بت انتي

حسناء و هو تعوج فمها : بقول يارب نخلص بقالك ساعه بتعملي في كام طبق و انا زهقت و عاوزه انام

فرح : متغوري في داهيه هو انا ماسكه فيكي يا بت

حسناء بدلال مصطنع : لا مش مسكه بس فهد قصدي فهد بيه قالي مسبكيش غير لما تخلصي و انا مقدرش اكسرله كلمه لحسن يزعل مني يرضيكي يزعل مني يا هانم

فرح بسخريه : يا حبيبتي لا ميرضنيش الا قوليلي يا بت هو ليه في الخدامين

حسناء بعدم فهم : يعني ايه

فرح : يعني بيحب اللي زيك

حسناء و قد فهمت ما تلمح اليه فرح : لتتصنع التوتر و التلعثم اا انا انا

فرح و قد فهمت انه علي علاقه بتلك الخادمه : حلوو اوي الكلام ده يعني طلع ليه في جو الخدامين

حسناء : انا مش فاهمه حضرتك تقصدي ايه

فرح : انتي هتستعبطي يا روح امك علي العموم اشبعي بيه كدا كدا هو مش فارق معايا

حسناء بخبث : انا بجد مش فاهمه حضرتك بتكلمي عن ايه

فرح و هي تنهي ما بيديها : عنك ما فهمتي روحي اتخدمي انا خلصت

لتخرج فرح من المطبخ و هي تحدث نفسهاا : بجد ذوقه يعععععع خالص في حد يبص لدي دي مش حسناء خالص

كادت تصعد حتي تنام لتقف علي صوته الرجولي يناديهاا

فهد : فرح

فرح : مش هنخلص الليله دي

فهد.و هو يتجه ناحيتهاا : خلصتي

فرح : ايوه

فهد و هو يتحرك امامها : تعالي وراياا

فرح و هي تنظر له باشمئزاز : يارب صبرني يارب

لتحده يفتح احد الغؤف و يشاور لهاا

فهد بسخريه : ادخلي برجلك اليمين يا عروسه

لتنظر له فرح و تدخل الغرفه بقدمهاا اليسري

لتدخل فرح و هي تشعر بالقشعريره تسري بجسدهااا

فهد و هو يقترب من الفراش و يقوم باخذ الوساده و يتحرك بها ناحيتهاا

فهد : اتفضلي يلا عشان عاوز انام

فرح و هي تنظر للوساده باستغراب

فهد و هو يشرح لهاا : بصي يا فرح انتي هتروحي تنامي زي الشاطره علي الكنبه و انا هنام علي السرير وصلت

لتغمض عينيها فهو قد اهان كبريائهاا و كررامتهاا كأنثي لتتحرك من مكانها و هي تتجه للاريكه لتنام عليهاا و هي تشعر ببعض النغزات بقلبهاا

اما فهد فلم يبالي لهاا و اتجه ناحيه الفراش ليغط في النوم سريعااا

………………………………………………………..

في صباح يوم جديد

شعر فارس ببعض الثقل علي صدره ليفتح عينيه ليجدهااا غرام و شعرهاا اشعت ليضحك علي منظرها الطفولي

فارس بصوت متحشرج اثر النوم : غرامي

غرام : نعم

فارس باستغراب : انتي صاحيه

غرام : لا لسه نايمه

فارس و هو يتحرك من مكانه ليعتليهاا : انتي بتتريقي علياا

لتهز غرام راسها بتأيد : اهااا

فارس : بقاا كدا ماشي انتي اللي جبتيه لنفسك

ليقترب من ثغرها و يقبلهاا بنهم شديد لترفع غرام يديهاا و تحاوط عنقه و تبادله حبه و عشقه ليقاطعه بعض الاصوات العاليه بالاسفل

ليبتعد عنهااا و يخرج من الغرفه حتي يري ما هذه الاصوات

لتنهض غرام و تبدل ملابسها سريعاا فالصوت عالي و من الواضع ان هناك مشاجره

في الاسفل

فارس : في ايه

مصطفي بغضب و صوت جهوري : اسأل امك المحترمه

فاطمه بغضب : انا محترمه غصبا عنك يا مصطغي الدور و الباقي عليك

مصطفي و هو يقترب منهاا بغضب : لمي لسانك يا فاطمه متخلنيش امد ايدي عليكي

نبيل بغضب : انت اتجننت بجاا عاوز تمد ايدك عليها جدامي و لا ايه يا مصطفي

مصطفي : انت مش سامعها يعني يا ابوي

لينظر لاخيه الذي يقف برفقه ابنته جميله : كله بسببك انت انت السبب راجع تخرب حياتنا مش كداا

نبيل بغضب : مصطفي

فارس بتسئاول : هو في ايه

مصطفي : امك المحترمه عاوزه تطلق و هي في السن ده

لينظر فارس لوالدته فهو كان يتوقع ذلك من والدته

فاطمه : عمي انا مش طايقه اعيش مع ابنك بعد اللي عرفته عنه حاولت و معرفتش مش قادره ابص في وشه

ليجز مصطفي علي اسنانهو كاد يتحدث ليمنعه نبيل باشاره من يديه

نبيل : انتي هترتاحي لما تطلجي يا فاطمه

فاطمه بتنهيده : ايوه.يا عمي

لينظر لابنه : مصطفي ارمي عليها يمين الطلاج

مصطفي : انت بتجول ايه يا بوي

نبيل : اللي سمعته يا مصطفي يلا ارمي عليها يمين الطلاح

مصطفي و هو ينظر لها بغل : انتي طالق يا فاطمه

ليغادر مسرعا من امامهم






………………………………………………………..

ليصعد فارس للغرفه مره اخري ليجد غرام تكاد تخرج من الغرفه ليقوم بادخالها الغرفه مره اخري

غرام بتسئاول : في ايه يا فارس

فارس : بابا طلق ماما

لتشهق غرام و تضع بدها علي فمهاا : انت بتقول ايه ليه كدا

فارس : ماما هي اللي عايزه كدا

لتجلس بجانيه تحاول ان تهون عليه قليلا

فارس : تعرفي انه كدا احسن لماما انا ابنه و متقبلتش لحد دلوقتي اللي عمله او بمعني اصح مش مصدق انه عمل كده

غرام و هي تحتضنه : حبيبي انا حسه بيك والله

لينظر لهاا فارس و يبتسم

فارس : الا قوليلي يا غرام احنا كنا بنقول ايه قبل منزل

غرام بضحك : مش فاكره الصراحه

فارس و هو يقترب منها : يبقا لازم افكرك

ليقترب منهاا و يقوم بتقبيل شفتيها بنهم شديد

فارس و هو يوزع قبلاته علي وجهها : بعشقك يا غرامي ليقبل شفتيهاا مره اخري و يغوص معها في بحور عشقه

………………………………………………………..

في منزل فهد و فرح

استيقظ فهد من نومه لينظر ناحيه فرح ليجدها ما زالت نائمه

لينهض من مكانه و يدخل الحمام ليتحمم و يبدل ملابسه و بعد مرور بعض الوقت خرج من الحمام ليجدهاا ما زالت نائمه

ليقترب منهاا حتي يقظهاا ليجد ملابسهاا قد ارتفعت اثر.حركتهاا اثناء النوم و تكشف الكثير من جسدهاا ليبتلع ريقه بتوتر و يغمض عينيه يحاول ان يهدي مشاعره التي ثارت و تاثرت بهاا

فهد بصوت غليظ : فرح فرح

لتستيقظ فرح من نومهاا و تنظر له

فهد : قومي يلة عشان تحضريلي الفطار

فرح : مش قادره يا فارس اققوم

فهد و عينيه تطلق شرار لمنادته باسم زوجهاا السابق

فهد بصوت غاضب جهوري : فرح

لتفزع فرح و تنهض من مكانها : ايه في ايه حرام عليك يا فهد

ليجذبها من ذراعيهاا : دلوقتي فهد من شويه كنت فارس صح

فرح باستغراب : انا قولت فارس

فهد : لا امي اللي قالت

فرح و هي تجلس علي الاريكه : ياريت متخدش علي كلامي و انا نايمه

فهد و هو يجذبها مره اخري : يعني ايه بقا ان شاء الله يعني اسمعك بتقةلي اسم راجل تاني و انبسط و اسقفلك و اققولك برافو يا حبيبتي برافو

لتنظر له فرح لنطقه كلمه حبيبتي فلم يناديها احد من قبل بتلك الكلمه حتي فارس لتسرح في عينيه فكم كان وسيماا كيف لم تلاحظ وسامته تلك من قبل لتبتلع ريقهاا بتوتر و تخفض عينيها بتلقائيه لثغره

اما فهد فقد لاحظ توترهاا و حراره جسدهاا عندما تقابلت عينيهم ليجد عينيهاا تنظر لثغره

ليجد نفسه تلقائياا يهبط لمستوي شفتيهاا و يقبلهم بعنف

اما فرح فاثناء شرودهاا مع حركه شفتيه وجدته ينزل ناحيه شفتيها و يقوم بتقبيلها بعنف لتظل تقاومه و تضربه بلكمات علي صدره ختي يبتعد عنها و لكن كلما قاومته كلماا زاد من عنف قبلته ليجدهاا بدات ات تستلم لقبلته بل و تبادله اياهااا ليبعدهاا عنه عندما شعر بمذاق دمهاا في فمه

فهد : اياكي اسمعك بتقولي اسم واحد تاني فهمه

اما فرح فكانت تشعر بالتخبط لتجد نفسهاا تقوم بهز راسهاا دليلا علي موافقتهااا

ليتركهاا فهد و ينزل للاسفل

……………………………………………………….ااستيقظت شهد علي صوت بعض الطرقات العنيفه علي الباب لتنهض من الفراش و كادت ان تفتح لتتذكر اسر لتتجه ناحيه الحمام و تقوم بفتح الباب لتجد اسر مستيقظاا و عينيه حمراء و من الواضح انه لم ينم طوال الليل

شهد بتلعثم : اخرج بسرعه

لينظر لها اسر نظره توعد و يخرج من الحمام

و يذهب باتجاه الباب و يفتحه ليجدها والدته : صباح الخير يا حبيبي ايه كل ده نوم

اسر : معلش يا ماما حقك علياا

حمديه : مالك يا اسر وشك عامل كده ليه

اسر : مفيش يا امي بس عشان نايم وش الفجر

حمديه بشك : اوعي تكون المزغوده مراتك عملتلك حاجه و لا ضايقتك قولي و انا اشكيها لامهاا

اسر : ايه اللي انتي بتقوليه ده بس يعني هتكون عملتلي ايه و بعديز دي مراتي و احنا حرين مع بعض لو سمحتي محدش يدخل

لتسمع شهد من خلفه ما قالته والدته عنهاا و انتظرت حتي تسمع رده و تعجبت كثيرا برده عليهاا و لكنه اسعدها دفاعه ننها بتلك الطريقه

لتقترب شهد من الباب بذلك القميص الحريري الذي يكشف من جسدها الكثير و الكثير

شهد : صباح الخير يا طنط

حمديه و هي تنظر للقميص : ايه يا حلوه اللي انتي لابساه ده خشي جوه متقفيش علي الباب كده في شاب تاني في البيت

اسر و هو ينظر لما ترتديه : خشي جوه يا

و يصمت اسر عندما راها بذلك القميص الاسود مكشوف الظهر و الصدر و له فتحه جانبيه ليبتلع ريقه

و يقوم بجذبها من ذراعهاا و ادخالها الغرفه خوفا من ان يراها اخيه بذلك المنظر

ليرجع لوالدته مره اخري : ماما هنغير و نازلين

حمديه : طب متتاخرش عشان خالتك تحت هي و ندي عاوزين يشوفو العروسه كفايه انك معملتش فرح و فرحت قلبي و عملت اللي هما عاوزينه و كتب كتاب بس من غير ما فرح بيك

اسر : حاضر حاضر عن إذنك

ليغلق الباب و يلتفت لتلك الشهد

شهد و هي تعقد حاجبيهاا : انت بتبصلي كدااا ليه هاا

ليتجاهلها اسر و يدخل الحمام مره اخري و يرزع الباب خلفه لتتنهد براحه و تتجه ناحيه الدولاب و تخرج ما سوف ترتديه

اما في الاسغل






فكانت حمديه تجلس مع نعمه و ابننها ندي و يتسايرون و كانت تشتعل من الغيره فهي تريد ان تري تلك الفتاه التي فضلها اسر عليهاا اهي اكثر منها جمالا ليقطع شرودهاا صوت انثوي تسمعه لاول مره فرفعت عينيها تري صاحبه الصوت عندما ايقنت بإنها زوجه اسر

رفعت عينيهاا و ظلت تتفحصهاا من رأسهاا لاسفل قدميهاا لاتري فيهاا شيئاا انثوي فهي كانت ترتدي بنطلون جينز فضفاض و تيشرت صبياني بعض الشئ فظلت تنظر لها بسخريه ااعجب بيها اسر لاختلافهاا عن باقي الفتيات

شهد : هاي يا جماعه

نعمه و هي تمصمص شفتيها : اسمها السلام عليكم يا عروسه

لتبتسم لها شهد ببرود و هي تردف سلام عليكو يا طنط حلو كده

لتلاحظ تلك الفتاه في نفس الوقت الذي قالت فيه حمديه

حمديه : دي نعمه اختي و دي بنتهاا ندي

شهد بابتسامه : اهلا بحضرتك يا طنط اهلا بيكي يا ندي انا شهد

لترد نعمه عليها و تجاهلتها ندي و هذا ما ازعجهاا كثيراا لينزل اسر و هو يلاحظ علامات الغضب المرسومه علي وجه شهد فابتسم داخله عليهاا

نعمه و ندي بترحيب حار : اهلا اهلا بالعريس الف مبروك يا بني والله فرحتلك الف مبروك يا حبيبي

اسر : الله يبارك فيكي يا خالتي عقبال متفرحي بندي يارب

ندي : اسر ممكن اتكلم معاك شويه

لتنظر لها شهد باستغراب اما اسر

اسر : اتكلمي يا ندي

ندي : لا عاوزاك علي انفراد لو سمحت الموضوع ضروري

حمديه : شوف ندي عاوزه ايه يا اسر

ليشاور لها اسر براسه لتنهض ندي و تتحرك برفقته و يدخلون غرفه المكتب و يغلقون الباب

اما شهد فكانت عينيهاا تراقبهم حتي اغلقواا و لا تعلم لما شعرت بالازعاج لتواجده بمفرده برفقتهاا فتلك الفتاه هي لم تسترح لها اطلاقاا

اما في المكتب

كانت ندي تتشاجر مع اسر تريد ان تعلم لما فضل تلك الفتاه عليها

ندي : انا عاوزه افهم فيها ايه دي احسن مني هاا يا اسر اتكلم هلي الاقل انا بنت خالتك

اسر و هو يقاطعهاا : عارفه تعرفي انا اتجوزتهاا هقولك يا ندي اتجوزتهاا عشان بحبهاا يا ندي

في مفس الوقت نهضت شهد من مكانهاا و اتجهت ناحيه غرفه المكتب و هي تشتعل من الغيره و كادت تفتح الباب عندما سمعت

ندي : انت كداب يا اسر انت بتحبني انا و بس و الكل عارف الكلام ده كلهم عارفين ان انا و انت كنا بنعشق بعض انت مش قادره اصدق امت ازاي توافق تجوز غيري

اسر بغضب : زي ما انتي زمان عملتيهاا يا ندي و عشان تبقي عارفه حبك طلع من قلبي من زمان من اليوم اللي وتفقتي فيه علي العريس

ندي بترجي : قول انك بتردهالي و هتقعد معها يومين قول يا اسر

كادت يغضب عليها لتدخل شهد الغرفه و هي تردف بسخريه : متقولها يا اسر قولهاا و ريح قلبهاا يا قلب امها


يتبع.......


            الفصل الخامس والثلاثون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×